torsdag, juli 27, 2006

Power of love

Jag har prickat av Power meet, Östra holmen, Elba i Västerås.
Sörmlandska drömlandsbygden, Luleå och Tornedalen: Check.
Bolviksnäs, Dalarö, Långbäling, Utö, Björkvik, Småängsviken har hälsats på, morgondoppats, kvällsdoppats, grillats korv på tillsammans med Tantolunden, Långholmen, Eriksdalslunden. Skärgårdsbåt och annan båt, Pick-nickar, middagar och drinkar på balkonger och verandor. Har hunnit umgås med nästan alla mina härliga kompisar. Kanske hinner jag till och med en sväng till Skåne och Sanna också.
Jag har gjort allt som är somrigt. Min familj mår bra. Min bror är lycklig. Man kan inte begära mer. Och alltihop känns som en enda stor testbild. Lite flimrigt. Någon sorts stand by-tillstånd i väntan C. Ruttet.
Det är hög tid att förstå att han inte kommer. Att bestämma sig för att han inte ens är välkommen. Det senare kan jag dessvärre inte lova. Än.
Min kamrat som skriver kolumner, you know, skrev igår om Evig kärlek. Jag håller med. Jag tror också på evig kärlek. Det är bara så besvärligt när man måste ha den on hold. Så jävla sorgligt när man måste kväva den med en kudde.

3 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Jag lider med dig honey. =( Vill du att jag ska dra på mig kragstövlarna och den röda manteln och kicka skiten ur honom när jag åker "over there" så säg bara till.
/Super Spice

7:20 em  
Blogger spanne said...

Ja! Den röda manteln måste på. =)

Puss

7:53 em  
Blogger spanne said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home